Najlepsze zakupy to te, które są przemyślane. Jednak kuszące promocje, drobne słodycze czy napoje, a do tego produkty oznaczone napisem ostatnie sztuki działają jak magnes i lista zakupów, czy wcześniej ustalony budżet nie mają znaczenia. Takie impulsowe działanie klientów należy mieć na uwadze, urządzając przestrzeń handlową. Zatem gdzie powinny stać stojaki reklamowe, by odpowiednio eksponować towary impulsowe?

Stojaki reklamowe – co i jak eksponować?

Produkty impulsowe to te towary, które klienci kupują spontanicznie. Najczęściej taki schemat działania wynika z silnej, chwilowej potrzeby kupienia czegoś, co w danym momencie wydaje się klientowi potrzebne lub warte kupienia, ponieważ uznaje, że jest okazja. Dlatego stojaki reklamowe muszą eksponować towary, które są tanie np. dodatki odzieżowe, słodycze, materiały biurowe. Powinny się na nich znaleźć także towary opatrzone między innymi napisami promocja, wyprzedaż, przecena -50%, ostatnie sztuki, ostatnia szansa itp.

Zważywszy na system działania na klienta produktów impulsywnych, stojaki reklamowe eksponujące takie właśnie produkty powinny stać w widocznych miejscach. Oto kilka miejsc, gdzie warto umieścić takie ekspozytory towarowe:

  • Blisko kasy – czekanie w kolejce sprzyja podejmowaniu impulsywnych decyzji zakupowych. Nisko najczęściej umieszcza się produkty, które mogą skusić dzieci. W wyższych partiach stanowiska kasowego można umieścić informacje np. o ofercie dnia. Na ladzie kasowej, powyżej niej i lekko poniżej mogą znaleźć się np. słodkie przekąski, kosmetyki, rzeczy objęte promocją, czy produkty w małych opakowaniach.
  • Na drodze do przymierzalni lub w jej bliskim otoczeniu – dotyczy to oczywiście sklepów odzieżowych. Stojaki reklamowe znajdujące się w tym miejscu mogą zwierać np. dodatki takie jak paski do spodni, biżuterię, torebki, czapki, okulary itp. Klient, czekając w kolejce do przymierzalni, z pewnością chętnie obejrzy te towary i może pod wpływem chwili wybierze dodatek do ubrania, które właśnie idzie przymierzyć.
  • Blisko wejścia do sklepu – w przypadku, gdy stojaki reklamowe eksponują atrakcyjne towary np. nowości, często kupowane produkty czy towary podlegające przecenie, wato je oznaczyć w widoczny sposób i postawić jak najbliżej wejścia. Powinny być widoczne dla przechodniów – przez drzwi czy witrynę. Takie ekspozycje przyciągają klientów i sprawiają, że choć tego nie mieli w planach, to jednak odwiedzą ten sklep.

Ustawiając stojaki reklamowe w sklepie, należy pamiętać o widocznym dla klienta oznaczeniu, by szybko konsument zainteresował się towarami tam eksponowanymi. Trzeba także zwrócić uwagę na wygodę – stojaki obrotowe nie powinny stać za blisko siebie, by można było je swobodnie ruszać. Co więcej, warto pamiętać o zachowaniu odpowiednich odległości między regałami, półkami i innymi ekspozytorami sklepowymi. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ klient chętnie wraca do sklepu, w którym było mu wygodnie w trakcie robienia zakupów.

Stojaki reklamowe – rodzaje

Firma Vonart oferuje stojaki reklamowe produkowane na zamówienie. Daje to możliwość wyboru nie tylko rozmiaru, ale także innych parametrów np. koloru istotne w przypadku tworzenia nietypowej aranżacji handlowej. Korzystamy z nietypowych materiałów oraz oferujemy unikalną kolorystykę, co więcej, nasi projektanci doskonale znają się na tworzeniu mebli sklepowych i chętnie podpowiedzą, jaki stojak reklamowy wybrać. W naszej ofercie znajdują się między innymi stojaki reklamowe na:

  • CD,
  • DVD,
  • buty,
  • okulary,
  • produkty spożywcze,
  • kosmetyki,
  • materiały reklamowe.

Nasze meble sklepowe spełniają niezbędne normy oraz są wytrzymałe. Jeśli myślisz o zaprojektowaniu oryginalnego sklepu, skorzystaj w możliwości wykonania mebli dopasowanych do twojej wizji. Spójna i ciekawa kompozycja we wnętrzu również przyciąga klientów i sprawia, że sklep zostaje przez nich zapamiętany. Wystój sklepu to wizytówka firmy, a więc warto postawić na dopracowany projekt.