Istnieje kilka mniej lub bardziej znanych technik, które wzmacniają wizerunek sklepów i realnie wpływają na poziom sprzedaży. Jedną z nich jest przemyślany wystrój oraz jego najważniejsza część – lady kasowe. 

Merchandising i jego zasady

Jest to podstawowe pojęcie, dobrze znane każdemu właścicielowi sklepu. Polega na zaangażowaniu wszystkich zmysłów klienta. Jest to ułożenie produktów na półkach, muzyka, kuszące lady sklepowe (a właściwie produkty zlokalizowane przy nich) a nawet zapach, który ma wzbudzać przyjemne skojarzenia i skłonić kupującego do dłuższej wizyty w punkcie. Dużą rolę odgrywają kolory i ich wydźwięk emocjonalny. Wszystko powinno być spójne i dopasowane, tak by nie sprawiać wrażenia chaosu, które odstrasza konsumentów.

Lady sklepowe i wystawa – główni bohaterowie

Witryna i lady kasowe to kluczowe elementy sklepu, powinny być odpowiednio zaaranżowane i zagospodarowane. Logo, ekspozycja towarów i jego odpowiedni układ na wystawie pełnią funkcję reprezentacyjną i w odczuciu klienta decydują o jakości usługi. Lady kasowe natomiast to miejsce, przy którym Klienci spędzają najwięcej czasu stojąc w kolejce.

Istotną rolę odgrywa też oświetlenie- właściwie dobrane wpływa pozytywnie na zachowania zakupowe kupujących. 

W sklepie powinny panować porządek i czystość, szczególnie tam gdzie klient spędza najwięcej czasu – chodzi oczywiście o lady sklepowe, które są ostatnim (i najważniejszym) etapem wizyty w sklepie. Zadbane i dopasowane do wystroju mogą decydować o tym, czy klient wróci na kolejne zakupy.

Punkt sprzedaży działający zgodnie z tymi zasadami powinien być maksymalnie funkcjonalny, ale też estetyczny. Jest to szczególnie ważne dla małych sklepów, które ze względu na dużą konkurencję na rynku muszą walczyć o klienta. 

Zakupy impulsowe

Zakupy impulsowe odgrywają bardzo dużą rolę w sprzedaży. Oznaczają nabycie przez klienta towarów pod wpływem chwili, bez większego namysłu – są to najczęściej małe produkty, jak słodycze, gumy do żucia, przekąski, a także artykuły promowane w drogeriach czy akcesoria w sklepach odzieżowych.

Impuls do zakupu odbywa się najczęściej w „złotej strefie”, czyli tam, gdzie znajdują się lady kasowe. Warto zadbać więc o profesjonalny projekt, który w dłuższej perspektywie może przynieść zyski. Nie należy zapominać o odpowiedniej ekspozycji i regularnym uzupełnianiu braków. Wszystkie elementy (jak stojaki czy koszyki) powinny być do siebie dopasowane- ma to duży wpływ na samopoczucie i chęć klienta do zakupu. Potwierdza to panujące przekonanie, że lady sklepowe są sercem sklepu, gdzie klient powinien czuć się swobodnie i komfortowo. 

Z tego wszystkiego doskonale zdajemy sobie sprawę realizując zlecenia w Vonart. Przy każdym projekcie uwzględniamy wszystkie aspekty skutecznej sprzedaży i zapewniamy kompleksowe wsparcie w wyposażeniu sklepu. Przekłada się to na zdobycie przewagi nad konkurencją i powiększenie wyników sprzedaży, o czym bez trudu możesz przekonać się już dziś. Zachęcamy do konsultacji z naszymi ekspertami.