Wyróżnić się spośród konkurencji sprzedającej ubrania, nie jest łatwo. Na szczęście, nie jest to też
zadanie niemożliwe. Wystarczy tylko starannie wybrać meble do sklepów odzieżowych, tak by dzięki
nim sukienki, spodnie i inne towary wyglądały korzystnie, sięganie po towar było łatwe, a wystrój
oddawał charakter marki.

Jakie meble do sklepów odzieżowych warto mieć?

Wyposażenie lokalu oferującego odzież, standardowo powinno składać się z takich elementów, jak:

  • moduł z ladą kasową – to obowiązkowy element aranżacji, który najlepiej ustawić po lewej
    stronie lokalu; warto wybrać moduł z półeczkami, na których można położyć niewielkie
    produkty, takie jak okulary, kolczyki lub naszyjniki – klienci czekający w kolejce do kasy będą
    mogli im się dokładnie przyjrzeć, przez co wrosną szanse, że kupią coś dodatkowego;
  • stojaki na biżuterię – najlepiej wybrać modele, które można obracać; pamiętaj, że powinny
    być tak zaprojektowane, by można było na nich korzystnie zaprezentować rożne rodzaje
    biżuterii;
  • stoły ekspozycyjne – na nich można ustawiać towary, które zostały objęte promocją, nowości
    lub inne produkty, na które klienci mają zwrócić szczególną uwagę;
  • półki na ubrania oraz dodatki – meble do sklepów odzieżowych przeznaczone na torebki i
    buty, nie powinny być zbyt wysokie, ponieważ klienci często rezygnują z sięgania po towary,
    które nie znajdują się w zasięgu ich rąk;
  • konstrukcje z wieszakami, na których można umieszczać ubrania.

Liczba sztuk poszczególnych elementów wyposażenia powinna być uzależniona od tego, ile towarów
oferuje Twój sklep. Nie bez znaczenia jest także metraż lokalu. Dlatego warto zastanowić się nad
meblami na wymiar. To rozwiązania pozwala optymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń.

Podkreśl indywidualny charakter marki

Jeśli lokal ma się wyróżniać na tle konkurencji, meble do sklepu odzieżowego powinny być nie tylko
funkcjonale. Ważny jest też wygląd – nie tylko wyposażenia meblowego, ale całego miejsca. Powinien
być wyjątkowy i podkreślać unikalny styl marki. Dlatego przy wyborze kolorów ścian i mebli warto
wykorzystać barwy charakterystyczne dla Twojej firmy. Można je też połączyć z kolorami
kontrastowymi – jeżeli marka chce być odbierana np. jako nowoczesna, młodzieżowa lub
awangardowa – albo bielą i beżem, jeśli we wnętrzu ma panować spokojniejszy klimat.

Poza tym warto pomyśleć o dodatkach. Ciekawym rozwiązaniem będzie powieszenie plakatów na
ścianach np. z lat 50. (jeśli sklep oferuje głównie ubrania w stylu retro) albo abstrakcyjnych. Te
ostatnie sprawdzą się w przypadku marki proponującej niebanalną odzież o odważnych, oryginalnych
krojach. Poza plakatami można też zdecydować się na lustra, a dodatkowo w kilku miejscach
poustawiać wazony ze świeżymi kwiatami. Dobór dodatków zawsze musi być uzależniony od tego, w
jaki sposób marka chce być postrzegana i co mogłoby przypaść do gustu jej grupie docelowej.

Przedstawione wyżej wskazówki powinny pomóc Ci przy aranżacji wnętrza Twojego sklepu. Jeśli masz
jakieś pytania dotyczące urządzania lokalu albo szukasz doświadczonego producenta tworzącego
meble do sklepów odzieżowych – zgłoś się do nas. Z naszą pomocą Twój sklep na pewno będzie się
pozytywnie wyróżniał na tle konkurencji!